Kommunikasjonsstrategi for Norges største frittstående møbelvarehus

A-møbler er et landemerke på Alnabru og møbelvarehuset har holdt på siden 1917. Det er mao. stolte tradisjoner som skal ivaretas for å løfte møbelvarehuset inn i de neste hundre årene. Etter mange år med suksess, har det de siste årene buttet litt imot for A-møbler. Tiden var inne for å legge en ny strategi med klare ambisjoner.

Vi foreslo en komplett Brand Navigator-prosess hvor man sitter igjen med et tydelig kundeløfte som all kommunikasjon skal springe ut fra. I tillegg oversatte vi kundeløfte til internt bruk og bisto med utvikling av visjon, misjon og verdier.

Resultatet av strategien er at de nå med stolthet kan kommunisere at de er Norges største frittstående møbelvarehus. De er et alternativ til de «kjede-lige» og ensformige kjedeutsalgene. De er utfordreren som aldri gir seg og som strekker seg litt lenger.

Prosessen ble gjennomført i samarbeid med Jan Blichfeldt i BTF innsikt.