Kommunikasjonsstrategi for Proteket

Proteket-gruppen består av seks tanntekniske laboratorier over hele landet som alle har individuelle navn, men er inn under den samme paraplyen: Proteket.

For å sikre enhetlig kommunikasjon med en tydelig rød tråd, bestemte de seg for å utvikle en ny kommunikasjonsstrategi for gruppen ifbm. at de skulle utvikle nye nettsider. Løsningen var en full Brand Navigator prosess for utvikling av kundeløftet: det ene argumentet all kommunikasjon skal springe ut fra, samt definisjon av visjon, misjon og verdier for å sikre etterlevelse av kundeløftet internt.

Gjennom innsiktsarbeid, flere workshops og diskusjoner kom vi i fellesskap frem til at “Våre ressurser er dine ressurser”. Hvorfor? Fordi Proteket er Norges største på tannteknikk har de større ressurser til å støtte og avlaste tannlegen så han/hun kan konsentrere seg om å bli best på sin jobb.  Jobben ble løst med nettverkspartner BTF Innsikt og Jan Blichfeldt. 

– På Proteket sine vegne vil jeg takke for en imponerende prosess med vellykket resultat. Det har vært en glede å jobbe sammen med dere, og vi er mer enn fornøyd. Fra vi startet på lederkonferansen januar 2021 og frem til vi landet i går har dere levert på eget kundeløfte og vel så det, uttalte Tormod Berg, teamleder marked, Proteket etter endt prosess.