Kommunikasjonsstrategi for Proteket

Proteket-gruppen består av seks tanntekniske laboratorier over hele landet som alle har individuelle navn, men er inn under den samme paraplyen: Proteket.

Proteket er Norges største tanntekniske kjede med laboratorier over hele landet og mer enn 60 spesialister. I forbindelse med at vår søster Sail utviklet nye nettsider og for å sikre enhetlig kommunikasjon med en tydelig rød tråd, bestemte de seg for å utvikle en ny kommunikasjonsstrategi for hele Proteketgruppen.

Kundeløfte: det ene argumentet all kommunikasjon skal springe ut fra.

Løsningen var en full Brand Navigator prosess for utvikling av kundeløftet: det ene argumentet all kommunikasjon skal springe ut fra. I tillegg oversatte vi kundeløfte for internt bruk ved å revidere visjon, misjon og verdier slik at det springer ut fra kundeløftet.

Det har vært en glede å jobbe sammen med dere, og vi er mer enn fornøyd.

Tormod Berg, Proteket

Våre ressurser er dine ressurser

Gjennom innsiktsarbeid, flere workshops og diskusjoner kom vi i fellesskap frem til at “Våre ressurser er dine ressurser”. Hvorfor? Fordi Proteket er Norges største på tannteknikk har de større ressurser til å støtte og avlaste tannlegen så han/hun kan konsentrere seg om å bli best på sin jobb.  Jobben ble løst med nettverkspartner BTF Innsikt og Jan Blichfeldt. 

– På Proteket sine vegne vil jeg takke for en imponerende prosess med vellykket resultat. Det har vært en glede å jobbe sammen med dere, og vi er mer enn fornøyd. Fra vi startet på lederkonferansen januar 2021 og frem til vi landet har dere levert på eget kundeløfte og vel så det, uttalte Tormod Berg, teamleder marked i Proteket, etter endt prosess.