Bopro har trodd på mennesker og potensialet som bor i dem siden 1990

Bopro er en tiltaksbedrift som ble etablert i 1990 og holder til i Bodø. Deres visjon er å fjerne utenforskap som begrep og de er til for å utvikle markedet og skape en trygg arena for mestring og læring. De har i dag ca. 100 ansatte og leverer produkter og tjenester innen vedproduksjon, vaskeri, profilering, malt kledning, jobbfrukt, mm. Vi hjalp dem med strategi, kreativt konsept, foto, video og facelift av profilen.

Bopro er en tiltaksbedrift som ble etablert i 1990 og holder til i Bodø. Deres visjon er å fjerne utenforskap som begrep og de er til for å utvikle markedet og skape en trygg arena for mestring og læring. De har i dag ca. 100 ansatte og leverer produkter og tjenester innen vedproduksjon, vaskeri, profilering, malt kledning, jobbfrukt, mm.

NAV er en viktig kunde i den forstand at det er her de får den viktigste kilden til suksess: medarbeiderne.  Da strategien ble lagt var derfor dette en viktig målgruppe, i tillegg til næringslivet i kommunen og Bodø sine innbyggere.

Noe av utfordringen vi sto overfor er at mange forbinder tiltaksbedrift med værna bedrift. Dette begrepet er negativt ladet og forbindes ofte med dårlig kvalitet, treg service o.l. Undersøkelsen vi gjennomførte viste derimot at kundene var både imponert og svært fornøyd med både produktene Bopro leverer og servicen de gir.  Her var det mao. Et gap som måtte tettes.

Resultatet av arbeidet ble oppdatert profil, foto og filmer som skal vises på egne nettsider og andre digitale flater, med utgangspunkt i konseptsetningen «Vi har trodd på mennesker og potensialet som bor i dem, siden 1990. Bopro: Opplæring til arbeidslivet».

I tillegg utarbeidet vi visjon, misjon og verdier. 

Vi takker både Bopro og Hensikt i Bodø for tilliten og strålende samarbeid. 

Bildekor