Nytt konsept for A-Møbler

I utendørskampanjen brukte vi A-møbler egne kunder som modeller. Bildene ble tatt hjemme hos kundene i møbelet de hadde kjøpt på A-Møbler

Sammen med Hvemm har Horn & Co utviklet nytt kommunikasjonskonsept for A-Møbler.

Bakgrunn

A-Møbler er Norges største frittstående møbelvarehus og ligger som et landemerke på Alnabru. I 2021 utviklet vi en ny kommunikasjonsstrategi og oversatte denne til internt bruk i form av visjon, misjon og verdier i samarbeid med BTF-Innsikt. Siden da har A-Møbler brukt tiden godt på å forankre og jobbe med strategien internt.

Utfordring

Selv om A-Møbler er størst av de frittstående, finnes det likevel konkurrenter som er større og mer kjent. Dessuten – hva betyr det for kundene at de er det største frittstående møbelvarehuset? A-Møbler har samtidig ikke de samme budsjettene som de store kjedene, og det var et viktig premiss at de kunne utvikle annonsene selv etter at konseptet var lagt.

Løsning

For å sikre suksess anså vi det som ekstra viktig å få frem avsender. Derfor har vi laget et konsept hvor det er umulig å ikke få med seg hvem som snakker, samtidig som kan løfte frem det store og brede utvalget de har av sofaer, spisestuer, lenestoler, mm.