Få råd til å få råd fra en advokat

Bakgrunn

Legal Insurance Group tilbyr advokatforsikring til privatpersoner og bedrifter. Selskapet er en del av konsernet Alt Legalt som for øvrig består av bl.a. Advokatfirma Legalis og Legal24 Advokatfirma.

I 2022 bisto vi konsernet med kommunikasjonsstrategien for de to advokatfirmaene. I kjølvannet av prosessen oversatte vi strategien til internt bruk ved å definere visjon, misjon og verdier for hele konsernet.

Visjonen ble: Vi skal sørge for at hele Norge har tilgang til en god advokat.

Utfordring

I løpet av det siste året har vi lest om advokater som tar opp mot kr 8.900 i timen for å hjelpe klientene. En svimlende høy sum og noe reklame- og kommunikasjonsbransjen neppe kan forvente å ta for sine timer med det første.

Dette bidrar til at de færreste tror de har råd til, eller tør, å benytte seg av advokat, enten man er privatperson eller er leder i en bedrift.

Med advokatforsikring fra Legal Insurance Group kan bedrifter få inntil 20 timer juridisk bistand fra kun 415,- i mnd. Forsikringen sørger også for at

Med advokatforsikring fra Legal Insurance Group får bedrifter , sparring, trygghet og støtte i juridiske spørsmål, med dekning for advokatkostnader opp til 1 million kroner og inntil 20 timer årlig rådgivning. Og det fra kun kr. 415 i måneden.

Løsning

Løsningen ble å koble på nettverkspartner Hvemm, med Morten Andresen og Mattis Bentzen. Med utgangspunkt i konseptsetningen “Få råd til å få råd” jobber de frem en rekke lettbeinte og humørfylte annonser som setter fingeren på hvor mye advokat man normalt får for 400 kroner.

Trekløveret som står bak kampanjen er f.v. Morten Andresen (Hvemm), Frederik Horn (Horn & Co) og Mattis Bentzen (Hvemm).

Vi er en utfordrer i markedet og det er derfor viktig med kommunikasjon som står ut og er annerledes enn det man kanskje skulle forvente fra et forsikringsagentur som selger advokatforsikring. Kampanjen har skapt solid trafikkvekst til nettsiden.

Daglig leder Silje Aune Gammelli